Dlaczego KAŻDA firma powinna inwestować w SEO i Content Marketing?
Content Marketing i SEO to dwa kawałki tej samej układanki, które wzajemnie na siebie wpływają. W tym ,,puzzlach” jest też trzeci element – social media. Dlatego opracowaliśmy zupełnie nowe szkolenie, na którym przygotujemy Cię zarówno do pozycjonowania stron internetowych w nowych warunkach (po licznych aktualizacjach algorytmów Google), jak i do roli Content Marketera świadomego wpływu swoich działań na SEO.
Pierwszego dnia skupimy się stricte na metodach pozycjonowania stron, które są skuteczne w dzisiejszych czasach, a także na Link Builidingu.
Drugi dzień poświęcimy omawianiu strategii content marketingowych, a także związkowi content marketingu z SEO i Social Media.
Możesz przyjść tylko na 1, wybrany, dzień szkolenia, dzięki czemu pozyskasz kompleksową wiedzę z zakresu SEO lub z Content Marketingu. Jeśli jednak chcesz poznać dogłębnie oba te tematy, zapraszamy na oba dni szkolenia.
Dlaczego warto wziąć udział w obu szkoleniach?
Warto żebyś zdawał sobie sprawę z kilku podstaw działania wyszukiwarki Google.
Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników do określenia pozycji witryny. W praktyce jednak wszystkie te czynniki możemy podzielić na dwie grupy algorytmów:
Content – Grupa czynników określająca Trafność, czyli, czy i w jakiej formie słowo występuje w treści strony. Około 100 czynników oceniających trafność dokumentu na podstawie analizy tekstowej oraz zawartości słów kluczowych w treści witryny.
Linki – Grupa czynników określająca Ważność, kiedy wyszukiwarka już wie na podstawie analizy treści, że dana strona może wyskoczyć w Google na dane zapytanie, w drugim kroku stara się określić ważność danej strony przy pomocy algorytmu PageRank, który analizuje ilość i jakość linków prowadzących do strony.

Dokładnie na tych samych w/w grupach czynników skupiają się dwa największe i najbardziej odczuwalne przez pozycjonerów aktualizacje algorytmów kryjące się pod nazwami Pingwin i Panda. Panda usuwa z wyników wyszukiwania słabej jakości treści, pingwin karze natomiast witryny do których prowadzą niskiej jakości odnośniki:

Na naszych szkoleniach dowiesz się, jak radzić sobie w nowych okolicznościach i jak odnaleźć się w nowych realiach pozycjonowania stron. Jak pozycjonować zgodnie z wytycznymi? Warto też pamiętać, że ostatnie aktualizacje algorytmów powodują, że skuteczne SEO i pozycjonowanie jest dostępne absolutnie dla każdego marketera… wystarczy być świadomym kilku czynników, znać kilka narzędzi i nic nie stoi na przeszkodzie, aby zająć się tym procesem samodzielnie.
SEO to Content Marketing,
Content Marketing to nowe SEO…
Dlatego warto wziąć udział w obu dniach naszego szkolenia. Przyjdź i dowiedz się więcej…
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniach Optimized Content Marketing + SEO: Pozycjonowanie i Link Building ?
W praktyce szkoleniowej odkryto zjawisko nazwane paraliżem nowicjusza. Najtrudniej zrobić pierwszy krok. Przełam paraliż nowicjusza i zrób pierwszy krok z nami.
- Kładziemy nacisk na pracę u podstaw
- Dokładnie pokazujemy proces pozycjonowania
- Pokazujemy, w jaki sposób dobrać słowa kluczowe
- Mówimy prosto nt. optymalizacji z pokazaniem case’ów
- Działamy na przykładzie TWOJEJ strony
- Szeroko omawiamy narzędzia do linkowania
- Radzimy w sprawie co lepiej wykonać samodzielnie, a co zlecić na zewnątrz…
- …i komu można zaufać.
Dzień z SEO: Pozycjonowanie + Link Building
Plan szkolenia “SEO: Pozycjonowania i Link Building” jest podzielony na dwie części. Część przedpołudniowa skupia się na optymalizacji strony, copywritingu SEO, a także na aspektach technicznych zoptymalizowanych stron www. Część popołudniowa to wszystko, co musisz wiedzieć o nowym SEO i zdobywaniu odnośników zgodnych z wytycznymi Google.
Program szkolenia SEO: : Pozycjonowanie + Link Building
10:00 – 10:30 Wprowadzenie: Przyszłość i Strategia SEO na rok 2016
10:30-11:30 Optymalizacja strony
- Mobile/RWD (Responsive Web Design)
- Czas Ładowania strony i wpływ na SEO
- Optymalizacja HTML
- Podstawy SEO
11:30-13:30 Audyt SEO
- Analiza słów kluczowych
- Long tail dla małych i dużych stron
- Analiza konkurencji (SEO)
- Architektura Informacji
- Copywriting SEO
- Optymalizacja SEO
- Optymalizacja i analiza CTR w SEO
- Meta dane (Meta tagi społecznościowe)
- SEO w Youtube
- SEO dla zdjęć i obrazów
- Linkowanie wewnętrzne
- Przyjazne adresy URL
- Indeksacja serwisu (Analiza, Problemy, Rozwiązania)
- Duplicate Content
- Przekierowania 301
- Social Media a SEO
- Narzędzia do analizy SEO (Screaming Frog/Deepcrawl)
- Search Console (aka Narzędzia dla Webmasterów)
13:30 – 14:15 Przerwa obiadowa
14:15 – 17:30 Pozycjonowanie i Link Building
- Link Building w 2015
- Trust Rank
- Content Marketing a SEO
- Analiza linków (Ahrefs, MajesticSEO, Search Console)
- Dywersyfikacja działań SEO
- SERM (Search Engine Reputation Management)
- Monitorowanie Efektów SEO & Raportowanie
- Negatywne SEO
- Google Update (Panda & Pingwin)
- Kary Google
- Klasyfikacja linków
- Disavow Tool – Zrzekanie się linków
17:30-18:00 Panel Dyskusyjny
Dzień z Optimized Content Marketing
Skąd pomysł na nowe szkolenie? Wynika on z tego, że na rynku jest wiele szkoleń, które skupiają się na związkach content marketingu i copywritingu. Tymczasem w naszym przekonaniu na zoptymalizowany content marketing składają się 3 czynniki – działania content marketingowe, SEO i social media.
O tym właśnie będziemy opowiadać na nowym szkoleniu.
A dlaczego w ogóle powinieneś/aś zainteresować się Content Marketingiem?
Twoi klienci nie przywiązują żadnej wagi do Ciebie, Twoich produktów czy usług. Jedyne, o co dbają, to własne potrzeby i zainteresowania. Content Marketing polega na tworzeniu tak przystępnych informacji, aby klienci, interesując się nimi, zwrócili także uwagę na Ciebie i Twoje produkty.
Program Szkolenia Optimized Content Marketing
9:30 Otwarcie rejestracji uczestników
10:00 – 11:30 Wprowadzenie do Content Marketingu
- Content Marketing (Marketing Treści) czy Native Advertising (Reklama Natywna)?
- Inbound Marketing a Content Marketing i SEO
- Czym się różnią od siebie i kiedy stosować?
- Content Marketing, Social Media i SEO – jak to połączyć?
- Jak działa content marketing?
- Jak określić cel istnienia i sens tworzenia treści?
- Jakie jest ROI content marketingu?
11:30 – 12:30 Strategia Content Marketingowa
- Content Marketing On-site i Off-Site
- Content długi czy krótki?
- Jak często publikować treści?
- Jak znaleźć tematy na treści?
- Jakie narzędzia wykorzystywać do researchu rynku?
12:30 – 13:30 Rodzaje treści
- Artykuły sponsorowane
- Artykuły, E-booki, White paper, Opracowania
- Reklama na blogach, kontakt z blogerami
- Visual Marketing i Content wizualny
- Video Marketing
- Infografiki
- Zdjęcia
- Dlaczego UGC lepiej konwertuje?
13:30 – 14:15 Przerwa obiadowa
14:15 – 16:00 Jak tworzyć dobry content?
- Jak stworzyć najlepszą jakościowo treść na dany temat?
- Jak tworzyć atrakcyjne treści w trudnych branżach?
- Jak znaleźć dobrego copywritera?
- Jak tworzyć dobre treści kiedy nie lubisz/nie potrafisz pisać?
- Evergreen content
- Content curation
- Content recycling
- Checklista contentowa
- Narzędzia contentowe
- Update contentu, data publikacji a SEO?
16:00 – 18:00 Marketing i Promocja Treści czyli Contnet Marketing
- Jak promować treści?
- Ile czasu na ten proces poświecić?
- Jak prowadzić outreach i dotrzeć do blogerow, redakcji i dziennikarzy?
- Moc guestbloggingu…
- Jakie narzędzia wykorzystać do promocji?
- Jak budować linki do swoich treści?
- „Twórz wspaniały content, a linki pojawią się same?”
- Content viralowy czy może link bait?
- Social Media: Facebook/Google+/Twitter/YouTube/Instagram/Pinterest/LinkediIn
- Monitoring internetu (Google Alerts, Sentione, Brand24 itp.)
18:00 Panel Dyskusyjny
Szkolenia poprowadzą:

Cezary Lech
Redaktor SprawnyMarketing.pl, autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania, pozycjonowania long tail a także innych aspektów marketingu w wyszukiwarkach. Współwłaściciel firmy konsultingowej MaxROY.com sp. z o.o., zajmującej się obsługą dużych podmiotów e-commerce, a także doradztwem w zakresie strategii obecności w internecie firm notowanych na warszawskiej giełdzie. Dyrektor marketingu MaxROY.com i GoldPosition.pl.

Bartosz Berliński
Specjalizuje się w SEM (marketing w wyszukiwarkach), z naciskiem na SEO (pozycjonowanie stron i optymalizacja). Odpowiadał za planowanie i realizację kampanii reklamowych, analizę efektywności i optymalizację działań marketingowych oraz pozycjonowanie serwisów techniką long tail m.in. Grupy Allegro.pl. Współautor badań i publikacji z zakresu SEM/Web Analytics. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com sp. z o.o., zajmującej się konsultingiem w zakresie SEM. Interesuje się psychologią zachowań użytkowników wyszukiwarek.
